Email

hello@example.com

Phone

+32 458 623 874

Kingdom

Universal Studio
8-12 Neal St, London
WC2H 9PU

Gramo – visuell profil

Gramo – visuell profil

I forbindelse med 25-års jubileet, redesignet vi Gramos logo og visuelle profil. Gramo ønsket å forsterke identiteten og det etablerte merkenavnet, samt oppdatere uttrykket med hensyn til nye avspillingsformater, da de hører til en bransje som er i kontinuerlig omstilling. I løsningen valgte vi å utvikle en ren navnetrekkslogo som reflekterer Gramos kjerneoppgave gjennom en subtil symbolikk. Gramos oppgave er å kreve inn vederlag for offentlig framføring av musikk på vegne av artister, musikere og plateselskap. Vi bygget hovedsymbolikken i profilen rundt denne todelingen av målgruppene; artist/bruker, lyd/musikk ut/penger inn. To tydelige retninger. Rettigheter til å spille musikk reflekteres gjennom play-symbolet. Dette går også igjen i g-en og o-en i logoen som dreier rundt som to volumknapper. I alle profilelementene er todelingen synlig som pilformer og deling av alle flater.